Powered by Blogger.

ORANG SABAH PANTANG DICABAR | INDIA CARI PASAL DI INANAM KENA BELASAH


Sinopsis Cerita
Sebuah kancil yang dipandu oleh lelaki berasal dari kl ( saya x nak cakap bangsa apa senab tak nak timbul racism nanti ) telah terlanggar motosikal betul2 di roundabout tersebut. Penunggang motosikal itu mengalami kecederaan ringan dan terjatuh akibat momentum oleh kancil tersebut.

Belum sempat penunggang motosikal itu bangun, driver kancil dah kluar kreta lalu memarahi penunggang moto itu tanpa belas kasihan. Maki hamun dengan style kl gangster beb. Oh aku pun teringat muvie kl gangster. Saya sungguh minat dengan kata2 anak yusof haslam tu. Ada style. Orang ramai pada ketika itu cuba menolong penunggang moto dan ternyata beliau adalah salah seorang anggota inanam yg disegani.

Penunggang moto x ingin bergaduh kerana ternyata dia masih terkejut dengan impak itu. Sebenarnya driver kancil itu boleh dikatakan salah kerana motor datang dari arah kanannya di roundabout.

Sebagai seorang pemandu tanpa pelekat p seharusnya tahu yang kenderaan dari arah kanan harus diberi keutamaan.

Orang ramai cuba menyatakan kesalahan driver itu tetapi ternyata teknik teguran mereka x berkesan malah mengubah emosi driver kepad hulk. Dia bertukar menjadi bengis dan garang. Temanku mengajak untuk berganjak dari tempat tu. Oh sabar kataku.. muvie free kita mesti tgk kejap...

Driver kl itu malah menengkimg orang ramai yang cuba masuk campur hal antara mereka. Kamu orang kampung x tahu undang2 ke? Orang sabah memang lah.... orang ramai hanya bersabar dan melihat kejadian itu.

Driver itu meningkatkam aura kemarahan kerana sedar yang orang sabah x pandai melawan hanya mengannguk dan takut pada kl gangster.

Lalu memecahkan keretanya sendiri di bahagian cermin belakang dan juga rear window. Oh sungguh macho beliau dengan kaca2 bertebaran di atas jalan seperti pasir di tepi lautan.


Artikel di Pantang Nampak