Powered by Blogger.

Panas : Video History Channel Bongkar P Ramlee Dikhianat Bangsa Sendiri



Panas : Video History Channel Bongkar P Ramlee Dikhianat Bangsa Sendiri | Artikel ini tidak sama sekali bertujuan untuk mengaibkan atau mempersalahkan sesiapa tetapi sekadar untuk mengingati dan mengetahui kisah suka duka penghibur nombor satu Malaysia yang abadi.


Kisah rakan karibnya yang menangis bila mendengar lagu 'Di manakan Ku cari ganti' yang sedang digubah oleh P Ramlee juga membuat aku sebak. Apatah lagi apabila Aziz Sattar bercerita tentang anak-anak P Ramlee hanya makan nasi kosong dengan telur goreng kerana Tan Sri tidak mempunyai wang akibat dikhianat oleh bangsa sendiri.

Video History Channel Bongkar P Ramlee Dikhianat Bangsa Sendiri

Begitu juga kata-kata P Ramlee yang berharap agar warisan bangsa terus menjaga muzik asli telah membuat aku rasa terbelakang dengan pendapatnya.

Aku amat malu bila wujud sikap hasad dengki daripada prodesur filem tempatan dan pelakon di Singapura yang merupakan bangsa sendiri semasa nama Tan Sri di kemuncak.

Anda harus tengok sendiri video selama 1 jam lebih di bawah ini. Pengkhianat seni P Ramlee hidup senang harini.. Shame on you!


http://mediasiber.blogspot.com/2013/03/panas-video-history-channel-bongkar-p.html

Artikel di Pantang Nampak

Blog Archive