Powered by Blogger.

Panganjangan Sahaja


Panganjangan ialah antara bahasa pasar di Sabah yang bermaksud bergurau atau bermain-main. Oleh itu, kami gunakan (pinjam) perkataan ini untuk menelusuri secara berhemah informasi-informasi maya dan memperhalusinya tanpa terlalu serius.

Panganjangan disebut sebagai 'Pa-ngan-ja-ngan'.

Di dalam menerokai alam maya terdapat banyak informasi yang dikongsikan sama ada benar atau tidak. Oleh itu, carilah informasi dan tapislah atas pendirian sendiri. Elakkan daripada menerima bulat-bulat informasi yang anda perolehi kerana ianya akan memberikan kesan.

Kepada Rakan SeMalaysia

Kami menyarankan agar menjadi blogger berhemah yang mengamalkan adab dan kesusilaan ketimuran. Bahasa menunjukkan bangsa. Secara tidak langsung kita mewakili negara Malaysia di internet. Kita dipantau, dilihat dan dinilai oleh negara lain dan setiap langkah dan kata-kata diperhatikan. Nilaian pastinya bukan kepada kita tapi kepada negara kita Malaysia.

Kepada Rakan Blogger Seluruh Dunia

Mari kita menjadi kawan dan sama-sama kita elakkan mencetuskan sesuatu yang menyebabkan berlaku pertikaian dan permusuhan.

Bahan Siaran

Bahan-bahan yang disiarkan di blog ini mungkin tulisan kami sendiri atau diubah cara penyampaian dari sumber lain atau diambil bulat-bulat dari sumber tertentu. Jika bahan dipetik dari seumber lain sama ada kami ubah atau diambil sepenuhnya, kami akan meletakkan pautan penuh sumber tersebut di bawah bahan siaran kami. Selain itu, kami juga akan meletakkan pautan utama sumber di halaman terima kasih kami.

NOTA

Jika ada diantara bahan siaran kami adalah hakcipta anda dan tidak boleh disiarkan di blog ini atau ingin dipadam, sila hantarkan permintaan anda ke panganjangan@gmail.com atau mesej kami di sini. Untuk tujuan ini, sila perkenalan diri yang meyakinkan kami tentang anda.

Salam penganjangan dari kami untuk kalian.

Admin

Artikel di Pantang Nampak

Blog Archive